Friday 5 January 2024

SERAH TERIMA TUGAS PANGLIMA 8 BRIGED

 
Seramai 15 pegawai dan 187 anggota lain-lain pangkat (LLP) terlibat dalam Perbarisan Serah Terima Tugas Panglima 8 Briged bertempat di Padang Kawad Markas 8 Briged, Kem Pengkalan Chepa, pada 3 Jan 2024.
.
Serah menyerah tugas Panglima 8 Briged di antara Brig Jen Datuk Azudin bin Hassan dan Brig Jen Muzamil bin Hj Ali telah disaksikan oleh Mej Jen Datuk Azhan bin Hj Md Othman, Panglima 2 Div.
 
Azudin Hassan bertukar keluar bagi berkursus di Maktab Ketahanan Nasional, PUSPAHANAS manakala Muzamil bertukar masuk selaku Panglima 8 Bgd ke-29 dari Cawangan Perancangan dan Pembangunan (Caw P & P), Markas Tentera Darat.
 
Majlis dimulakan dengan Panglima 2 Div menerima tabik hormat daripada kontinjen perbarisan dan seterusnya menyaksikan upacara menandatangani Dokumen Serah Terima Tugas serta penyerahan Tongkat Kuasa.
 
Pada acara berasingan, berlangsung Serah Menyerah Pengerusi Badan Kebajikan Angkatan Tentera (BAKAT) 8 Briged di antara Datin Noraini binti Abdul Samad yang menyerahkan tugas dan tanggungjawab kepada Noor Azizah binti Ab Aziz dan majlis dimeriahkan dengan kehadiran Datin Noor Ainy binti Mohd Ali, Pengerusi BAKAT 2 Div.
 
Majlis diteruskan dengan jamuan penghargaan bersama warga 8 Bgd dan diakhiri dengan acara penyampaian cendera kenangan serta acara simbolik “street lining” sebagai tanda penghargaan dan penghormatan kepada Azudin dan isteri.

Azudin (kiri), Muzamil (kanan) dan Azhan (berdiri)

Sumber - Markas 8 Bgd

No comments:

Post a Comment