Monday 15 May 2023

Ekzos kuat sebab takut hantu

 
Ada sekali tu kami buat operasi motosikal. Abam bagitau, "Siapa yang bagi alasan yang kukuh, saya akan bagi budi bicara."
 
Seorang demi seorang bagi alasan. Sampai la giliran seorang budak lelaki remaja, "Kenapa ekzos awak bising sangat? Apa alasan awak?" abam tanya ke dia.
 
"Saya takut hantu tuan." dia jawab dengan muka kesian tapi serius.
 
"Apa kaitan ekzos dengan hantu? Awak ingat hantu takut dengan ekzos awak ni?" saya balas.
 
"Saya balik kerja lewat malam tuan, kalau ekzos saya kuat, saya tak dengar la bunyi hantu tu tuan." dia jawab konfiden macam 'Si Belalang' dalam cerita P. Ramlee tu.
 
"Amboi.. Mentang-mentang muka saya comel macam budak sekolah. Awak gula-gulakan je saya ye?" abam kata ke dia gitu. Tapi dalam hati je.
 
"Kalau macam tu, awak rakam dulu bunyi ekzos ni. Lepas tu baru saya saman dan arahkan awak tukar ekzos."
 
"Kenapa pulak tuan?"
 
"Nanti awak balik kerja malam, dengar rakaman bunyi ekzos tu guna earphone. Awak sorang je dengar. Kasi full volume pun takpa."
 
"Hehe. Alasan saya tak kuat ye tuan."
 
Hmm. Mesti dia ingat abam ni baya-baya dia.
 
Sumber: FB Abam Trafik  

No comments:

Post a Comment